Nacini, postupci i elementi vrednovanja u nastavi njemackog i francuskog jezika.docx
https://quizlet.com/502394319/was-gefallt-dir-im-schaufenster-flash-cards/
Spielen wir und wiederholen die Kleidungsstücke!
Provjeri koliko znaš o zemljama njemačkog govornog područja.
Viel Spaß!
https://create.kahoot.it/details/b861f0e4-90a3-4683-ba72-52501503803b
U okviru izborne nastave njemačkog jezika 19. prosinca u našoj je školi u suradnji sa Sveučilištem u Zadru i Austrijskom knjižnicom „Dr. Alois Mock“ organizirana prigodna božićna radionica čija tema su bili božićni običaji u Austriji i usporedba sa običajima u Hrvatskoj. Na radionici su sudjelovali učenici 6. i 7. razreda sa predmetnom učiteljicom Nadom Nekić. Na samom kraju najuspješniji sudionici radionice nagrađeni su slatkišima.
Naša škola jedina je osnovna škola u Zadru i Zadarskoj županiji koja već godinama njeguje suradnju sa predstavnicima programa DSD angažiranim od strane Središnjeg ureda za školstvo u inozemstvu koji djeluju u više od 50 zemalja širom Europe i svijeta. DSD - Njemačku jezičnu diplomu koncipirala je Konferencija ministra kulture Savezne Republike Njemačke. Učenici ju mogu dobiti nakon srednjoškolskog programa DSD i predviđenih ispita koje trebaju položiti. Svake godine ispit za DSD polaže preko 14 000 učenika širom svijeta. Ova diploma dokaz je odličnog poznavanja njemačkog jezika, a mladima otvara vrata na sveučilišta u zemljama njemačkog govornog područja te osigurava prednost kod natjecanja za prestižna radna mjesta u Hrvatskoj i inozemstvu. Uzimajući u obzir sve spomenuto odlučili smo prihvatiti prijedlog za suradnju i u ovoj školskoj godini pa je 19. veljače ponovno počela priprema učenika za program DSD u vidu dodatnih sati njemačkog jezika sa predstavnicom ZfA (Zentralstelle für Auslandsschulwesen), gospođom Brigitte Meurer koja je u suradnji sa učiteljicom Nadom Nekić započela rad sa dvije grupe vrijednih i motiviranih učenika. Ove godine uključili smo učenike 4. d, e i f razreda koji su se u velikom broju i rado odazvali i prijavili za sudjelovanje u ovom zanimljivom programu koji je besplatan. Prvi susret prof. Meurer i učenika pokazao je da su učenici naše škole, iako tako mali, vrlo samosvjesni, otvoreni ali i vješti u komunikaciji sa izvornim govornikom, te da rado prihvaćaju ovakav oblik dodatnog rada i učenja kao i sve nove izazove napredovanja u znanju njemačkog jezika, očito svjesni njegova sve većeg značaja za budućnost.
Želimo im puno uspjeha na putu stjecanja Njemačke jezične diplome!
Puno je razloga zašto je tako važno učiti njemački jezik :
- Mnoge inozemne tvrtke s predstavništvima u Hrvatskoj dolaze s njemačkog govornog područja
- Najveći postotak stranih turista koji dolaze u Hrvatsku čine državljani Njemačke i Austrije
- Njemački je materinji jezik najvećem broju stanovnika Europske Unije
- U znanosti je njemački jezik po važnosti drugi jezik u cijelom svijetu
- Njemački je jezik Goethea, Kanta, Heinea, Brechta, Grassa……
Natječaj „Razglednica za Europu“ učenicima koji pohađaju nastavu njemačkog jezika pruža priliku da uoči ulaska Hrvatske u EU izraze svoj stav, mišljenje, želje i očekivanja, te pokažu svoju kreativnost i sposobnost izražavanja na njemačkom jeziku.
Najbolje radove očekuju nagrade, a Goethe Institut Kroatien u rujnu će organizirati i izložbu najljepših razglednica u Zagrebu, te ih potom poslati na adresu predsjednika Europskog parlamenta u Bruxelles. Učenici 6.d, 7.c i 7.e razreda već su pokazali interes za sudjelovanje u natječaju pa pozivamo i ostale da nam se pridruže, daju svoj doprinos i izraze svoja razmišljanja važna za našu zajedničku budućnost!
Učenica u ulozi učiteljice
U sklopu nastavne teme „zanimanja“ (Berufe) Sara Košta, učenica 6.d razreda uz mentorstvo predmetne učiteljice Nade Nekić dobila je zadatak da se u jednom nastavnom satu pokuša staviti u ulogu učiteljice njemačkog jezika i svojim izlaganjem svoje suučenike podučava o toj temi. Učenica je uz upute učiteljice, te podršku i suradnju cijele grupe učenika vrlo ozbiljno i odgovorno pripremila, te uspješno odradila zadatak.
Cilj projekta je postignut pa možda važna uloga prenositelja znanja kroz ovo novostečeno iskustvo nekom od učenika iz grupe bude motivacija za izbor upravo tog životnog zanimanja.
Učenje stranog jezika uz izvornog govornika i stranog lektora može značajno pridonijeti razvijanju jezičnih kompetencija učenika i jedan je od načina kako strani jezik i zemlje određenog govornog područja djeci učiniti bližim i pristupačnijim pa smo se tako ponovno, nakon dvije godine uspješne suradnje i pozitivnih iskustava na obostrano zadovoljstvo i u ovoj školskoj godini odlučili organizirati nastavu njemačkog jezika sa profesoricom Mariom Vaszary iz Njemačke koja vodi Dsd-program u tri srednje škole u Zadru, a naša je škola jedina osnovna škola u Zadarskoj županiji uključena u taj hvale vrijedan projekt koji učenicima omogućava stjecanje Njemačke jezične putovnice. Nastava je započela 08. studenog i održavat će se četvrtkom sa grupom učenika 7.c razreda u tandemu sa učiteljicom Nadom Nekić.
Učenici 6.e/c razreda sudionici natječaja „Ich und mein Deutsch in Kroatien und Europa unterwegs“
Hrvatsko društvo učitelja i profesora njemačkog jezika (KDV) povodom 20. obljetnice osnutka raspisalo je natječaj čiji je cilj potaknuti učenike da razvijaju projekte koji će se baviti unapređivanjem učenja njemačkog jezika u Hrvatskoj u evropskom kontekstu. U tom natječaju sa svojim su radovima mogle sudjelovati skupine od najmanje 3 člana - djeca predškolske dobi, osnovnoškolci , srednjoškolci i studenti. Učenici su se mogli natjecati u različitim kategorijama : scenski, filmski, glazbeni, tiskani i internetski uradak, te javna prezentacija u trajanju do 5 minuta. Na prijedlog predmetne učiteljice Nade Nekić četiri učenice naše škole rado su prihvatile sudjelovanje, razradile temu, te odgovorno odradile zadatak izrade i javne prezentacije projekta „Die Reise um die Welt“ („Put oko svijeta“) temeljen na iskustvima s prošlogodišnjeg putovanja u Austriju i posjeta Minimundusu. Rok prijave na natječaj bio je 15. lipnja. Rezultate, tj. pobjednike natječaja saznat ćemo u rujnu, a predstavljanje projekata i dodjela nagrada najboljima uslijedit će 19.-21. listopada 2012. u sklopu dvadesetog Internacionalnog jubilarnog kongresa učitelja i profesora njemačkog jezika u Zagrebu.
Školskim kurikulumom za šk.g. 2011./2012. planirana je izvanučionička nastava za učenike 5., 6., i 7. razreda iz njemačkog jezika u zemlje govornog područja.
Plan putovanja: Salzburg - Munchen - Klagenfurt. Polazak iz Zadra. Drugi dan dolazak u Salzburg i razgledavanje: rudnika soli, dvorac Hellbrun palace, katedrala, ulica Juden, Getreidegasse, Mozartplatz, Mozartova rodna kuća, festivalska dvorana, dvorac Hohensalzburg. Treći dan polazak za Munchen i razgledavanje grada: Konigsplatz, Leopoldstrasse, Marienplatz, Karlsplatz, Schwabinh, Gradska vjećnica, olimpijski stadion, dvorac Nymphenburg. Četvrti dan polazak za Klagenfurt i razgledavanje Minimundusa.
Svoja iskustva i dojmove o nastavi ranog učenja njemačkog jezika i radu s prvašićima s nama je podijelila njihova profesorica Ana Bralić .
Dojmovi o nastavi ranog učenja njemačkog jezika
Ove školske godine u našoj školi započelo je po prvi put rano učenje njemačkog jezika koje financira grad Zadar. Nastava se održava u četiri odgojno-obrazovne grupe isključivo među prvašićima. Ovaj način rada, bitno se razlikuje od naših predodžbi koje stječemo tijekom školovanja na fakultetu. Naime, na fakultetu se pripremate za podučavanje starijih učenika koji imaju neku razinu općeg znanja dok s prvašićima krećete doslovno od početka.
Prvi problem s kojim sam se odmah susrela bio je taj što najveći dio prvašića nije dobro znao niti čitati niti pisati. U takvim okolnostima trebalo je mnogo rada i dovitljivosti da se osnovni pojmovi na njemačkom jeziku uspiju memorirati. Pri tome su osobito pomogla didaktička pomagala kao što su slike, pjesme, te razni materijali za bojanje.
Poseban pedagoški izazov predstavlja usvajanje novih sadržaja, jer je rano učenje njemačkog jezika izvannastavna aktivnost. Zbog toga je pomoć učiteljica-razrednica bila od iznimne važnosti jer je samo uz njihovu suradnju bio moguć napredak djece u učenju.
Vrlo brzo su se pokazali prvi rezultati. Učenici su naučili predstaviti sebe i svoju obitelj, a prateći nastavni program naučili su razne pojmove, brojeve, boje, imena raznih životinja i slično. Za mene osobno je ovo bio veliki izazov koji, nadam se, uz pomoć radoznalih učenika zajedno i uspješno savladavamo. Osobito me raduje povratna informacija od roditelja koji kažu da učenici vrlo rado i ponosno prenose svoje znanje na ostale članove obitelji.
Nadam se da će se ovaj projekt nastaviti i u idućoj školskoj godini.
Ana Bralić, prof.
A kako učenici vrijedno, odgovorno i s radošću pristupaju radu i učenju njemačkog jezika prikazuju i fotografije snimljene u nastavi.
Deutschkurse für Kinder und Jugendliche in Deutschland (tečajevi njemačkog jezika za djecu i mlade u Njemačkoj)
Na stranicama Goethe Instituta-Kroatien naći ćete brojne informacije o tome kako dodatno učiti i usavršiti svoja znanja njemačkog jezika.
- Jezični tečajevi u Njemačkoj (termini, cijene...)
- Portal Goethe-Instituta za učenje njemačkog jezika
- „Online“ učenje
- Zanimljiva natjecanja učenika
- Radionice na različite teme
- Stipendije
- Razmjena učenika
- Učenje njemačkog jezika „iz kovčega“...........
Vrlo zanimljivo, pogledajte i uvjerite se sami
OBAVIJEST ZA RODITELJE DJECE DORASLE ZA UPIS U PRVI RAZRED
Poštovani roditelji u privitku se nalazi tablica s terminima liječničkog pregleda, laboratorijskih pretraga i psihofizičkog testiranja u školi.
BRINI O SEBI - BUDI DOBRO - proŽIVI COVID -
projekt Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade
Sredstva za nabavu udžbenika za obvezne i izborne nastavne predmete učenicima osnovnih škola osigurana su u Državnome proračunu.
Grad Zadar će za školsku godinu 2020./2021. financirati nabavu drugih obrazovnih materijala(odabrane radne bilježnice od 1.-8. razreda i geografski atlas za učenike petog razreda) za sve učenike u cjelokupnom iznosu.
Roditelji će sami nabaviti dodatne radne materijale za tehničku i likovnu kulturu, popis se nalazi u prilogu.
Dragi naši učenici i roditelji u privitku se nalaze korisni materijali koji mogu pomoći da se lakše nosimo s kriznom situacijom tijekom pandemije koronavirusom (COVID 19).
Briga o sebi.docx
COVID-19 Leadership.pdf
Savjeti psihologa za zaposlenike koji rade od doma(1).pdf
Kako je koronavirus iskoristio bugove u nasem procesiranju rizika.pdf
Kako pomoci svojoj obitelji u doba neizvjesnosti.pdf
LETAK ZA DJECU-WHO.jpg
Pet nacina za prevladavanje psiholoskog stresa od Koronavirusa.docx
Slikovnica o korona virusu.pdf
Vremenik natjecanja i smotri u školskoj godini 2019./2020.
Svim učenicima puno sreće i znanja!!
Odgađaju sva natjecanja u znanju od ponedjeljka 16.3.2020.
Popis dopunskih nastavnih sredstava (radne bilježnice, zbirke zadataka, kutija za Tehničku kulturu, likovna mape, atlasi,…) za razrede koji ulaze u frontalnu provedbu kurikularne reforme (1. razred, 5. razred, Fizika, Kemija i Biologija u 7. razredu)
Ove troškove financira Grad Zadar.
« Veljača 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Ukupno: 1039539