2021-11-15 19:00:00

Zavičajna slovarica

Spoznavanje i njegovanje zavičajnog identiteta otvara prostore spoznavanja zavičajnosti kroz kulturološki pristup afirmirajući unutar predmetnu i međupredmetnu korelaciju kao i integraciju učenika od 2. do 8. razreda osnovne škole. Izrada slovarice pretpostavlja istraživački put prikupljanja niza podataka o širem zavičajnom kontekstu čime korelativni pristup nastavnim sadržajima dobiva na značenju. 

Za ostvarenje i realizaciju projekta potrebno je obaviti sveobuhvatne programske i organizacijske pripreme u obliku projektne nastave usmjerene na učenika, u kojoj sudjelujući u stvaranju, učenik i uči.

Kriterij pri odabiru zavičajnih pojmova vezanih uz pojedino slovo kreće se od  onomastičkih (antroponimi, toponimi) preko povijesnih, geografskih, gastronomskih do jezičnih idioma. Izbor riječi teži očuvanju i oživljavanju riječi i izraza zavičajnoga govora. Učenička istraživačka dokumentacija bit će izražena u mediju prema afinitetu djeteta (od pisanog oblika, preko fotografije, do likovnog rješenja). Krajnji cilj realizacije projekta je objavljivanje stručnog  članka u tiskanoj ili online publikaciji te održavanje izložbe dostupne javnosti.

Jadranka Dunatov, učiteljica savjetnica


Osnovna škola Šime Budinića Zadar