SEMEP

(South-Eastern Mediterranean Sea Environmental Project) – ekološki projekt UNESCO-a

https://web-arhiva.skole.hr/os-sbudinica-zd/projekti/semep.html#

Školski koordinator je Anita Mustać, prof. biologije

25. ljetna škola SEMEP-a 2024.

Komiža, 8. – 12.7. 2024.

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, u Komiži na Visu od 8. do 12. srpnja 2024. održana je 25. ljetna škola SEMEP-a, interdisciplinarnog projekta održivoga razvoja. Tema ovogodišnjeg susreta bila je Klimatska otpornost – interdisciplinarno djelovanje. Sudjelovalo je 33 učenika i 22 mentora iz 19 srednjih i osnovnih škola iz različitih dijelova Republike Hrvatske. Ljetnu školu svečano je otvorila Marina Ništ, viša savjetnica AZOO za biologiju, a u uvodnom pozdravu pridružili su joj se viša savjetnica za geografiju Vesna Milić i viši savjetnik za povijest Hrvoje Knežević.

Na Ljetnoj školi su sudjelovale učenice Tonka Odvitović i Marija Ivanac u pratnji profesorice biologije Anite Mustać, školske koordinatorice SEMEP-a.

Učenici i profesori sudjelovali su na predavanjima i radionicama:

  • predavanje „Otok Vis- od vojne utvrde do turističkog bisera Jadrana“ – Hrvoje Knežević, viši savjetnik AZOO za povijest

  • predavanje „Hasta la proxima vez, Argentina!“ – Daria Maljković, prof.

  • predavanje „Promjene crijevnog ekosustava zbog izazova suvremenog doba“ – dr. sc. Tina Milavić

  • predavanje „Tamna strana zelene energije“ – Marina Ništ, prof., viša savjetnica AZOO za biologiju

  • predavanje „Klimatske promjene u Sredozemnom području – koliko katastrofalno treba biti prije nego se ljudi trgnu“ – izv. prof. dr. sc. Tatjana Bakran-Petricioli

  • predavanje „Morski predatori Jadrana“ – Milivoj Dretar, prof.

  • predavanje „Poučavanje o održivom razvoju u CDŠ-u“ – Vesna Milić, prof., viša savjetnica AZOO za geografija

  • predavanje „Prazna ognjišta u Dragodidu“ – Milivoj Dretar, prof.

  • radionica „Potjera“ – Sanja Penić, prof. i Marko Šegavić, prof.

  • radionica „Praćenje invazivnih vrsta Komiže“ – Anita Mustać, prof. i dr. sc. Diana Vlahović

  • radionica „U podmorju komiškog zaljeva“ – Marica Kučan, prof.

  • radionica „Mjerenje troposferskog ozona“ – Olivera Tadić, prof.

  • radionica „Zero stres – zero waste“ – Dragana Mamić, prof. i Marijana Vuković, prof.

  • radionica „Kakve su nam komiške plaže?“ – Milivoj Dretar, prof. i Ljubica Čubrilović, mag.prim.educ.

  • radionica „Freska ekološke renesanse“ – Jasenka Krznarić Barić, prof. i Maja Dubovicki, prof.

  • radionica „Izrada odjeće i nakita od otpada“ – Klementina Stepinac, prof. i Dolores Matetić

  • radionica „Planiranje sljedeće ljetne škole“ – Marina Ništ, viša savjetnica AZOO za biologiju, Hrvoje Knežević, viši savjetnik AZOO za povijest i Vesna Milić, viša savjetnica AZOO za geografiju

  • radionica „Izrada brošure povodom 25. godišnjice Ljetne škole“ – Marijana Vuković, prof., mentori i voditelji

Nakon održanih radionica svi članovi grupa su timskim radom pripremili izvješća koje su predstavljali ostalim sudionicima Ljetne škole.

Sve škole su predstavile svoje školske projekte koje su tijekom školske godine izradili školski koordinatori s učenicima. Prije predstavljanja školskih projekata svaka škola je predstavila svoj dosadašnji rad u SEMEP-u. Teme ovogodišnjih školskih projekata su:

  • Borove šume Labina

  • Slučajno otkriće koje je promijenilo svijet

  • 4C (Collect, cut, connect, create)

  • Okusi prošlosti za bolju budućnost

  • EDUKAcijom protiv klimatskih promjena

  • Divlja odlagališta ili divlji mi?

  • Recikliraj i smanji klimatske promjene

  • Invazivne vrste u širem okolišu naše škole

  • Sukob mišanog zelja i burgera

  • Zastupljenost proizvoda obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava na području Rijeke i okolice

  • Dobri parazit

  • Malo nas je, al nas ima

  • Klimatske promjene i zarazne bolesti

  • Utjecaj klimatskih promjena na žive organizme

  • Mjerenje razine mora –bakarski mareograf

  • Eat Bugs – Save the Planet

Ishodi Ljetne škole:

Prepoznati nužnost interdisciplinarnog djelovanja na stvaranju klimatske otpornosti.

Pridonijeti razumijevanju ideje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj te promišljanju o učinkovitim načinima njegove provedbe.

Upoznati primjere aktivnog djelovanja u školi i zajednici s ciljem prepoznavanja potreba, osmišljavanja primjerenih i inovativnih rješenja i konkretnoga doprinosa djelovanja u školama u cilju stvaranja klimatske otpornosti i tranzicije Hrvatske prema klimatskoj neutralnosti.

Upoznati primjere djelovanja znanstvenika u području zaštite morskog ekosustava u Jadranskom moru.

Ugraditi elemente projekta SEMEP u različite nastavne predmete te odrediti mjesto SEMEP aktivnosti u školskom kurikulu.

Učenici naše škole prezentirali su naš ovogodišnji projekt:  „Recikliraj i smanji klimatske promjene“.

“Recycle and reduce climate change“

The Impact of Humans on the Environment

SUMMARY:

The theme of the student project of the 25th Summer School is “Recycle and reduce climate change”. Plastic is an artificial material made of various compounds obtained from petroleum, and is used for the production of various packaging, plastic bags and plastic bottles. Plastic in nature takes a very long time to decomposition, which produces toxic particles that pollute the soil, water and air and end up in living beings.The share of plastic in household waste is as much as 8% of the total waste, and the amount is increasing every day.

Therefore, plastic is becoming one of the biggest environmental problems today. With our project, we showed how plastic can be reused, and discarded items can be reused for a new purpose. In this way, we participate in the reduction of plastic waste in nature and influence the reduction of climate change in the environment.

 

Tekst i fotografije: Anita Mustać, prof. biologije

Skip to content