U OŠ Šime Budinića u Zadru, održana je edukativna manifestacija pod nazivom Tajna ježeve kućice, koja je učenike prvog i drugog razreda povela na nezaboravno istraživanje svijeta priče Ježeva kućica Branka Ćopića. Program je osmišljen kao niz kreativnih aktivnosti koje su povezivale igru, učenje i analizu književnog djela, te su učenicima omogućile da na zabavan način istraže pustolovine Ježurke Ježića i njegovih prijatelja.
Istraživanje likova kroz igru i slaganje puzli
Manifestacija je započela aktivnostima koje su omogućile učenicima da se kroz igru upoznaju s likovima iz priče. U uvodnoj aktivnosti, učenici su slagali puzle s likovima iz Ježeve kućice, a zatim su, koristeći svoje zagonetne komade, prepoznavali likove i navodili njihove osobine. Ova aktivnost bila je savršen način za upoznavanje s osobinama šumskih životinja i njihovim staništima. Kroz PowerPoint prezentaciju, djeca su učila o različitim životinjama, njihovim navikama i mjestima gdje žive.
Razgovor o vrijednostima priče
Nakon toga, učenici su kroz razgovor istraživali vrijednosti doma i prijateljstva, koje su ključne u Ježevoj kućici. Priča je o snazi prijateljstva, solidarnosti i ljubavi prema vlastitom domu, pa su se mali pripovjedači pobrinuli da djeca razumiju te vrijednosti kroz analizu likova, njihovih osobina i međusobnih odnosa. Učenici su raspravljali o tome što svaka životinja simbolizira, kako je ponašanje Ježurke Ježića primjer hrabrosti i domoljublja, a kako je prijateljstvo u priči temelj za svladavanje izazova.
Potraga za blagom
Sljedeća aktivnost bila je Potraga za blagom, koja je djecu vodila na uzbudljivo istraživanje priče kroz igru. Učenici su rješavali zagonetke i zadatke koji su bili povezani s događanjima iz priče i likovima. Svaka zagonetka koju su rješavali približavala ih je novim saznanjima o ježevoj kućici, njenim tajnama i vrijednostima koje ona nosi.
Filmski dan – književnost i film u usporedbi
Kao završna aktivnost, organiziran je filmski dan u knjižnici. Učenici su imali priliku gledati filmsku adaptaciju Ježeve kućice te usporediti književnu verziju priče s onom filmskom. Analizirali su razlike i sličnosti između dvaju medija, raspravljali o tome kako su se likovi i događaji prikazali na filmu te su spoznali kako priča može biti prenesena u različite oblike umjetnosti.
Ovaj program nije samo omogućio učenicima da bolje razumiju literarni svijet Branka Ćopića, već je kroz kreativne aktivnosti i igru potaknuo razvoj njihovih socijalnih, kritičkih i analitičkih vještina. Djeca su, kroz zabavu i suradnju, usvojila važne životne vrijednosti, a manifestacija je, bez sumnje, bila pravi hit među mladim istraživačima književnosti.




























































