Engleski jezik

 SHAKESPEARE WEEK 2025.

 

Naša je škola u tjednu od 24. do 28. ožujka obilježila Tjedan Williama Shakespearea 2025.! Bila je to prava prilika za proučiti tog velikog pisca koji je imao silan utjecaj na razvoj engleskog jezika te ostavio možda i najsnažniji pečat na razvoj književnosti i drame na engleskom jeziku, a aktivnosti su s učenicima provele profesorice Majda Letina, Nancy Gjergja i Ana Džaja. Obilježavanje  tog velikana engleske i svjetske književnosti u našoj je školi započelo puno prije samog datuma. Naime, već su 19. veljače učenici 7.a, 7.b i 8.b razreda s prof. Gjergja i prof. Letina pogledali predstavu Shake Shakespeare. Predstava je autorski projekt Žane Bumber u kojoj su glumili talentirani tinejdžeri Glumačkog studija HNK Zadar koji su na duhovit i kreativan način približili djela ovoga književnog genija svojim vršnjacima.

U samom tjednu obilježavanja bilo je raznoraznih aktivnosti u kojima su rado sudjelovali učenici od 4. do 8. razreda:

  • učenici 4.a razreda sudjelovali su u kratkim igrokazima iz poznatih dramskih djela – Lana Babac i Andrija Mioković u “Romeu i Juliji” i Patricija Banić u “Hamletu”,
  • učenici 5.b razreda izradili su slikokaze koje su predstavili pred razredom (autori kreativnih uradaka su Lucija Miholović i Lina Pestić te Mario Bilokapić i Toma Paleka)
  • učenica 8.a razreda Loreta Vukić izradila je plakat kojeg je lijepo vizualno osmislila
  • svi učenici, bilo sudionici ili njihova publika, zabavili su se i stekli nova znanja o Shakespeareu, koji je mnogima  bio nepoznanica, a kod nekih je pobudio znatiželju i ljubav da sami nastave otkrivati ljepotu njegovih djela
  • krajem ožujka učenici 7.a i 7.b razreda posjetili su sa svojom teacher Nancy Gradsku knjižnicu Zadar u kojoj su imali više prostora za izvršiti zadane zadatke nego u prostorima škole
  • 7.a je trebao izabrati jedno Shakespeareovo djelo prema vlastitom nahođenju, te pronaći isječak u kojem imaju točno uloga koliko je učenika u grupi. Učenici su sami birali broj članova od 3 do 5. Nakon što su pronašli iste, zadatak je bio uvježbati tekst te na papiru skicirati 1 omiljenu scenu koju su nadalje trebali dovršiti kod kuće. Prikaz je trebao biti spoj kolaža, likovnosti, slobode i kreativnosti
  • sonete je na isti način trebao prikazati 7.b razred u parovima te naučiti odabrani sonet za ocjenu. Isprva se zadatak učinio teškim, no uspjeli su. Učenici kao i prof. Gjergja su se veoma zabavili, nasmijali i mnogo toga naučili o slavnom britanskom piscu
  • učenici 6.a razreda su na bijelim majicama kratkih rukava ispisali, iscrtali citate i crteže na temu Our dear Shakespeare po želji te su isti izvjesili u učionici. U GKZD su igrali igru Running dictation.
  • učenici 6.b šetnjom su posjetili Ogranak Arbanasi GKZD gdje su naučili Blackout poetry na temu Romeo&Juliet. Iz odabranog teksta su morali izvući mudru, zanimljivu, poučnu ili posebnu rečenicu, poruku i sl. tako što bi ju ostavili, dok bi ostatak teksta morali zatamniti. Bilo je veselo i kreativno.
  • u razredu su također svi navedeni razredi dobili Shakespeare Crossword Puzzle, uz pomoć koje su pomnije naučili činjenice iz Shakespeareovog života
  • učenici 7.e razreda bavili su se izvornicima i prijevodima Shakespeareovih djela, osvijestili složenost procesa prevođenja te raznovrsnost mogućnosti i izazova s kojima se prevoditelj susreće. Istražili su i Shakespearove kovanice – neke od preko 1700 riječi koje je Shakespeare uveo u engleski jezik, a koje se koriste i danas.

Kroz istraživanje, igru i posjet institucijama našega grada, učenici su produbili znanje o ovom velikom piscu, ali se i dobro zabavili. Kako su se proveli, pogledajte u galeriji. Do iduće godine, pozdrav u Shakespareovom tonu:

Verily, kind soul, I bid thee adieu! May fair winds guide thy steps, and may wisdom and mirth dwell ever in thy heart. Till next we meet, go forth with valor and wit, for all the world’s a stage, and thou a most worthy player upon it!

  

This happens when we get creative and make our colourful rooms!

Let's Debate

Učenici 7.a i 7.b razreda ove godine na satovima engleskog jezika sudjeluju na debatama.

Odabrana tema “Should people pay a fine for recycling or not?” bila je izazov za koji bi se i mnogo stariji učenici trebali potruditi pripremiti.
Sedmaši OŠ Šime Budinića se nisu dali do samog kraja. Podijeljeni u grupe ZA i PROTIV žestoko su se borili za svoje mišljenje uz argumente i primjere. Nakon debate u razredu, prema dogovoru, učenici su poslali i snimke pri čemu su bili još opušteniji u vlastitom angažmanu.
Svakako treba pohvaliti trud i zalaganje marljivih učenika OŠ Šime Budinića. 

Sati engleskog jezika u 1.c razredu

Generacija 2024./2025.-ta
I neka nova nepoznata teta
To nije više teta iz vrtića
A niti iz crtića
iz engleskog učiteljica
Osmijeh mami na mala lica
Projekte im zadaje
Uz igru im engleski predaje. 
Skip to content