preskoči na sadržaj

Osnovna škola Šime Budinića Zadar

Kutak logopeda

DOBRODOŠLI U KUTAK LOGOPEDA!

TKO JE LOGOPED I ČIME SE BAVI?

     Logoped je stručnjak edukacijsko rehabilitacijskog profila koji radi na otklanjanu poteškoća govorno glasovne komunikacije te poteškoća čitanja i pisanja. Logoped se bavi prevencijom, otkrivanjem, dijagnosticiranjem i terapijskim radom.

     Najčešći poremećaji koji zahtijevaju stručnu pomoć logopeda su: poremećaj izgovora glasova, disartrije, usporeni razvoj govora, nedovoljno razvijen govor, poremećaji ritma i tempa govora, disfazije i afazije dječje dobi, posebne jezične teškoće, poremećaj čitanja (disleksija) i pisanja (disgrafija), afazije u odrasloj dobi. Osobe s oštećenjem sluha, sa cerebralnom paralizom, mentalnom retardacijom i autizmom imaju povećan rizik nastanka poremećaja govorno glasovne komunikacije pa su i one učestalo obuhvaćane rehabilitacijskim postupkom logopeda.

 

ZAŠTO JE ČITANJE TAKO TEŠKO    

     Najčešći poremećaj koji se javlja u ranoj školskoj dobi djeteta je poremećaj čitanja. Postoje brojna istraživanja koja nastoje dokazati uzroke pojave ovog poremećaja, no još uvijek nije sasvim jasno koji su njegovi glavni uzroci. Jasno je da se pravovremenom terapijom može postići dobar uspjeh u savladavanju ovog poremećaja.

 

KAKO IZGLEDA TERAPIJA DISLEKSIJE?

     Terapija disleksije zahtjevan je postupak koji se bavi razvojem ili poboljšavanjem vještine čitanja, jedne od najsloženijih mentalnih aktivnosti čovjeka ili jedne od zamršenijih radnji ljudskoga mozga.

     Osnova u savladavanju vještine čitanja jest riječ koja se mora odgonetnuti.
Upravo iz tog razloga terapija disleksije najčešće kreće od riječi i rečenice prema slovu - glasu. Riječima se grade rečenice. One su na početku dio kratkog stiha i povezane su rimom. Percepcija rime uvijek je percepcija sloga. Kao takva ona je ujedno i jedna od temeljnih predčitalačkih vještina koja znatno može olakšati početno čitanje.

 

CILJEVI TERAPIJE

Terapija disleksije mora biti višeslojna i integrirati više ciljeva.

Ciljevi terapije:

  • mora se umanjiti i otkloniti otpor prema čitanju, čime se povećava uspješnost učenja, svijest o vlastitim sposobnostima i samopouzdanje što je temeljna odrednica djetetova zdravog psihičkog razvoja.
  • unaprijediti vještine iščitavanja, dešifriranja ili dekodiranja slova i njihovo stapanje u riječi i rečenice
  • svladati značenje rečeničnih znakova koji stvaraju granice unutar ili između rečenica, i time također omogućuju otkrivanje značenja i stvaranje teksta od nizova riječi
  • unaprijediti jezično znanje, tj. znanje o riječima i njihovim značenjima, oblicima te odnosima unutar rečenice
  • paralelno s prethodnim postupcima valja djetetu omogućiti prelazak s postupka dešifriranja slova na postupak razumijevanja i razmišljanja tijekom čitanja koje će označiti početak pravog čitanja

 

KLJUČ  SVAKOG  USPJEHA  JE  UPORNOST,  STOGA, SAMO HRABRO!!!


 

 

 


Kontakt

Kontakt:

     Za sva vaša pitanja možete se obratiti na moju email adresu: katja.friganovic@gmail.com ili putem telefona 023/309–196. U uredu me možete pronaći ponedjeljkom i utorkom od 13.00 do 19.00  sati, srijedom i četvrtkom od  8.00 do 14.00 sati te petkom u ABC smjeni.

 

Katja Friganović, prof. logoped

 


Važne poveznice

Poštovani roditelji, u privitku se nalazi raspored testiranja u sklopu utvrđivanja psihofizičke zrelosti za upis u prvi razred.

Kako do e-potvrde?

Kako do e-potvrde od škole?

U ovom videozapisu prikazan je postupak dobivanja e-potvrde o statusu učenika koju učenici i roditelji mogu dobiti digitalnim putem kako bi ostvarili određena prava.

POVEZNICA

UPUTE
Odluka

Odluka o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2021./2022.

Obavijest za roditelje: 

Roditelji čija djeca imaju rješenje o primjerenom obliku školovanja imaju pravo na uvid u Individualizirane kurikulume što možete ostvariti na informativnom razgovoru kod učitelja ili stručne službe. Molimo roditelje da se prethodno najave razredniku, učitelju ili stručnom suradniku.

Priloženi dokumenti:
2021 22 .png

Upute

UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022.

Udžbenici 2021./2022.

Popis udžbenika za školsku godinu 2022./2023.

U prilogu "DOM" nalazi se tablica s popisom dodatnih obrazovnih materijala (likovne mape i kutije s priborom za Prirodu, Biologiju, Fiziku i Tehničku kulturu), koje roditelji trebaju nabaviti do početka školske godine 2022./2023.

Korisne brošure

BRINI O SEBI - BUDI DOBRO - proŽIVI COVID - 

projekt Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade

Korisni dokumenti
Vremenska prognoza

Meteorološka stanica OŠ Šime Budinića 

Pljusak.hr

UPUTE

Priručnik za učenike za korištenje Teamsa i Office 365.

Priloženi dokumenti:
Microsoft-Teams-Ucenici.pdf

Zato sto volim Zadar

KORISNI LINKOVI

 

 

Zakoni i pravilnici

Zakone i pravilnike možete pronaći na stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje

Priloženi dokumenti:
Zakon o odgoju i obrazovanju.pdf

BONTON

"Skockajte web! 2012"

NAŠA WEB-STRANICA U FINALU NAJBOLJIH NA NATJECANJU  "SKOCKAJTE WEB 2012"

Kalendar
« Kolovoz 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Vremenska prognoza

Prvi glas Budinića

Čitamo mi, u obitelji svi 2012./2013.

Stop nasilju među djecom!

Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 4. 2010.

Ukupno: 1150516
CMS za škole logo
Osnovna škola Šime Budinića Zadar / Put Šimunova 4, HR-23000 Zadar / os-sbudinica-zd.skole.hr / ured@os-sbudinica-zd.skole.hr
preskoči na navigaciju